Dagens kost

Nu har jag slagit näven i bordet och börja ta tag i min förbannade vikt.. Fast en sak ska ja säga er att det e lättare sagt än gjort.. :/ Egentligen känns det sådär skumt att skriva om min vikt i bloggen, men va f*n, det e många som e överviktiga.. Jag har inga förmodar om någons vikt.. Jag e inte sån som person, utan jag accepterar alla för den dom är.. Annars e man ju inte normalt funtad anser jag..

Jag har hört i andras närvaro typ "titta på h*n, vad tjock/fet h*n är" alltså vad får en till och säga så om andra människor?! jag står där tyst och vill inte hålla med, för sånt snack skadar mer än vad det gör nytta, att inte vissa fförstår det?! det e så lågt och klanka ner på andra pga av hur dom ser ut!! Är de då inte bättre att hålla tyst istället för att skada dom psykiskt..?!

Jag har blivit utsatt av det jag skrev ovan så jag vet hur det känns! Jag pratar dock inte skit om hur andra ser ut, inte när man vet hur det skadar den andra!

Men iallafall nu har jag bestämt mig hur jag själv ska gå till väga, för att inte störtsjunka i vikt och sedan gå upp allting igen, det e jag inte så sugen på direkt.. och massa problem man får om man går för fort ner..

Så här e tanken att det ska se ut: (om ni nu vill veta hur jag ska klara det, det finns ju dom som pratar bakom ryggen på mig, har jag fått reda på)

Frukost: 2 Knäckemackor, en med ost och en med skinka och kaffe

Mellanmål: frukt

Lunch: Sallad, med nån köttbit

Mellanmål: frukt och kaffe

Kvällsmat: Vanlig husmanskost- fast åt nyttigare hållet (om ni förstår hur jag menar då)

Och under hela dagen dricker jag vatten, jag älskar vatten i alla dess smaker.. så att jag ska dricka massa vatten (2liter om dan) blir inga problem för mig.. Då jag alltid har en vattenflaska med mig varje dag..

Nu e de bara tiderna jag ska hålla också..!

När jag börjar få koll på detta, så e det där med motionen! Håller på o sparar till en cykel o dv saker till det..

Nåja wish me good luck! för det kan ja behöva.. mitt mål e att gå ner till 75kg innan nästa sommar! mitt första delmål är 80.. men som jag vet så klarar jag det säkert.. det e bara till o vara enviiiis! vilket inte e min starkaste sida direkt!

OCH NI SOM HAR FÖRDOMAR MOT MIG, HÅLL DÅ TYST OCH YPPA DIG INTE, DETTA E MIN PLAN, INTE DIN!!

1 Erica:

skriven

Ja ge aldrig upp hoppet.. Det är bara kämpa och kämta även om det är kallt ute då kan man ta en svänga .. plus om man går fort och rör armarna blir man ju varm och inte kall.. Men hoppas du lyckas..

2 Mikaela:

skriven

Du klara det säkert något du bör gör innan du varken äter eller dricker på morgonen är gå en runda på 20-30 min i normal tempo då tar du och förbränner mer fett än innan du äter för då gå kroppen på fett förbränning jag gick ner 10 kilo på 2 veckor när jag gick innan jag hade ätit lycka till

Svar: ok, men jag går upp kl 5 varje morgon.. vill fasen inte gå upp ännu tidigare :P
Tess

Kommentera här: