Onsdag...

Hej och hallå på er alla :)
Hur e det med alla idag då?! Här e det bra för min del.. Min tös e fortf inte bättre :(  Vaknade vid 24 tiden inatt, att hon väste elr som jag kallar det för "skällande" hosta.. Ah nej tänkte jag upp med henne av med kläderna hon hade på sig, så hon blev sval.. Gav henne Lephenton, väntade på att det skulle börja verka.. Hämtade kuddarna och täcken och la oss i soffan och kollade på film och då var klockan, halv ett. Jag låg vaken, hon lika så och hostade som en tok. Till slutade verkade medicinen och hon somnade vid 2tiden..jag låg vaken ytterligare några timmar för och hålla koll på henne.. halv fem/fem i morse somnade jag också..vaknade sen vid 07,00 igen.. kunde inte somna igen.. Så ja, jag e något trött nu, men det e sånt man får ta ju.. Tråkigt som f*n e det bara..Vill inte vara hemma från praktiken.. men jag har ju inget val :( Har ju ingen annan som kan ta hand om henne när hon blir sjuk..
Tror det beror delvis på att hon inte varit på dagis hela tiden, jag gick hemma. Eller så går det mycket skit nu..
Det går ju både magsjuka, influensa och förkylningsskit nu har jag hört..
Min sambo var hemma med henne sist, nu var det min tur.. :/ Det är inte kul och vara hemma ska ni veta!
Under den tiden jag gick hemma och när hon varit sjuk andra gånger, så TROR många att det är rena fröjden och lyxen att gå hemma och inte göra nått!!
MEN ska säga er så mycket att har man sjukt barn så e det ändå mycket "jobb" runt det..man ska se till så hon blir frisk, ja se till så hon har det bra och äter och dricker ordentligt och sjukhus besök om det behövs..
Vilket jag trodde att vi behövde inatt när hon låg där med sin krupphosta..som låter värre och håller i än förra gången..
Sen vad der gäller att "gå hemma", ni ska veta att det e sjukt frustrerande att gå hemma, söka jobb, skicka CV, ringa företag och presentera sig, sen när man oftast får NEJ till svar, då har man känslan att ge upp många gånger, men man kan inte bara ge upp så fort det går emot..även om allting känns värdelöst ibland!!
Det handlar INTE om att jag INTE vill jobba, klart som fan jag vill!! Vill inget annat ju.. Men när jag flyttade till hemifrån,(nu tror ni säkert ja bodde hemma när jag fick Yelena, och ja det gjorde jag pga den sits jag satt i då..) så bodde jag själv med min dotter..och första dagis åren var det mkt sjukdomar, och jag stod själv med min dotter samtidigt som man skulle sköta allting annat själv... Det var skit tufft!!
Men tackolov så bor jag o min älskling ihop och har gjort nu i 2år.. Hans hjälp betyder enormt mycket för mig!!!!
ÄLSKAR ER SÅ MYCKET!!!<3<3<3<3
1 FowZie - Felicia Aulén:

skriven

Delta i stjärnjakten du med! Visst du vinner inte några tillfredsställelser, men kanske något du kan glädja sig åt!

- läs mer på bloggen! :)

Kommentera här: