Hej och hå

Nu kommer jag smått komma tillbaka med mitt bloggandet.. Jag hade lagt bloggningen på hyllan ett tag då jag kände att jag hade ingenting att skriva om och att jag haft väldigt mycket att tänka på. Men nu ska jag försöka vara med igen..

Iallafall så har jag äntligen börjat ta tag i min vikt för hundraelfte gången, när jag fick en tillsägning från dietist hur jag låg till. Jag kan ju säga att det var inga glada besked.. Men men nu så är jag full gång åt rätt håll, det kommer ta tid har jag äntligen fått in i hjärnan, om jag ska ha en lång och sund livsstil.. det som är bäst i detta skede är att jag är UNG! Allt är mycket lättare då, sett från en dietist perspektiv.

Håller på att lägga om hela min kost, men dock inte så det ska drabba mitt barn och sambo, lägger bara om det så det blir mer hälsosammare kost som är bra för oss alla.. Första veckorna ska jag leva på nutrilett utom kvällsmaten, men dock kommer jag att ta betydligt mindre portion och bara ta EN gång inte mer..Kommer att äta från en asiett (stavning?) Sen är det de med MOTIONEN, det kommer gå sjukt segt till en början för att bryta dom fula vanorna. Men det SKA gå det också, det som är viktigast nu är KOSTEN!
Ni kommer att kunna följa min viktnergång med mina ord, måtten och bilder kommer jag inte lägga in i denna bloggen.. Är sugen på lägga in de i mina privata blogg, men är lite pinsamt och visa sin kropp. Men ändå.. Möjligtvis om man sätter på sig tajta kläder för att sen kunna se hur lösare dom kommer att sitta..

Nä nu ska jag kolla vidare på nätet lite innan vii ska se *du är vad du äter*

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!

 

Kommentera här: